• Gratis brev levering (Sporbar fragt fra 19 Dkr)
  • Du har altid 90 dages returret
  • Hurtige leveringer

 Gratis brev levering!

 90 dages åbent køb

1. Generelt

1.1        

Disse generelle vilkår (vilkårene) gælder, når du som kunde (”du”) laver en bestilling via www.skalhuset.dk og tilhørende sider (”hjemmesiden”). Aftale indgåes mellem dig og Lowwi AB, organisationsnummer 556881-9238 (”Skalhuset”). Øvrig information om SkalHuset samt kontaktoplysninger fremgår af hjemmesiden.

1.2        

SkalHuset godkender ikke, ifølge dansk lovgivning, kreditkøb til personer under 18 år. For at kunne bestille på hjemmesiden, skal du være fyldt 18 år. SkalHuset forbeholder sig retten til i enkeltstående tilfælde at nægte eller ændre din ordre (for eksempel hvis du har oplyst forkerte personoplysninger og/eller har betalingsanmærkninger).

1.3 

SkalHuset forbeholder sig retten ved udsolgte barer samt eventuelle billed- eller skrivefejl på hjemmesiden, for eksempel fejl i produktbeskrivelsen eller teknisk specifikation, fejl i priser samt prisjusteringer eller forkert lagerstatus. SkalHuset forbeholder sig retten til når som helst at korrigere samt opdatere fejl i informationen. 

Bemærk, at de presse/produktbilleder der anvendes på hjemmesiden kun er en indikation på hvordan produktet ser ud. På grund af lyssætning, produktionsmateriale og indstillinger på skærmen kan farver og nuancer adskille sig fra billede til vare i dagslys. Dette gælder for eksempel nuancer af sølv og guld til lysere farver som champagne eller beige. Vi stræber efter at anvende billedmateriale som på den bedste måde giver et så virkelighedsnært billede af produktet som muligt. Nogle billeder er retoucherede for at på bedste måde afspejle virkeligheden. 

I nogle tilfælde kan design af specifikke varer adskille sig noget fra produktbilledet. Dette skyldes at producenten udvikler sine produkter kontinuerligt, og nogle gange justerer detaljer under produktionsfasen. Et godt eksempel er skærmbeskyttelse, der i nogle tilfælde har en heldækkende beskyttelse til mobiltelefonens kameraoptik i stedet for en åbning. Produktets kvalitet er dog altid lige så god eller bedre. 

Alle billeder på hjemmesiden skal udelukkende ses som illustrationer. Sådanne illustrationer kan ikke garantere at gengive det antal varer kunden modtager eller varens præcise udseende.

1.4

Hjemmesiden og alt andet indhold på hjemmesiden ejes af SkalHuset eller deres licensgivere. Gennem blandt andet immaterielle rettigheder og markedrettens love er informationen beskyttet. Produktnavn, varemærker, billeder, firmanavn og grafik, design, layout samt information om services, varer og andet indhold må ikke kopieres eller anvendes uden skriftlig godkendelse af SkalHuset.dk.

2. Bestilling og Aftale

2.1        

Når du gennemfører et køb godkender du vores købsvilkår samt vores integritetspolitik. Du godkender dermed, at du som kunde har læst informationen om personoplysninger og samtykket til anvendelsen af personoplysninger samt cookies, i henhold til SkalHusets integritetspolitik.

2.2 

En aftale om køb indgås først når SkalHuset har bekræftet din bestilling og du har modtaget en ordrebekræftelse fra SkalHuset via e-mail. SkalHuset anbefaler dig at gemme ordrebekræftelsen til eventuel kontakt med vores kundeservice. Indtil din bestilling er blevet bekræftet, kan du annullere din bestilling. Hvis du annullerer din bestilling, vil SkalHuset tilbagebetale alle eventuelle indbetalinger du eller dine betalings- eller kreditkortsvirksomheder har lavet for bestillingen.

2.3        

Hvis du har bestilt et forkert produkt eller blot vil fortryde dit køb, så kontakt os omgående, så vil vi forsøge at stoppe ordren. Desværre kan ikke garantere at din ordre når at blive stoppet. I dette tilfælde anbefaler vi at du chatter med os (her på hjemmesiden, alternativt Facebook Messenger). 

Såfremt chatten er lukket, kan du sende en mail til support@skalhuset.dk med rubrikken ”Hastende – Afbryd ordre”. Inkluder dit ordrenummer og eventuel yderligere information.

3. Betaling, priser og afgifter

3.1 

I samarbejde med Collector Bank AB tilbyder vi betaling med Walley. Walley samler alle de vigtige betalingsmetoder i en og samme løsning – vælg mellem direkte bank- og kortbetaling. Du bestemmer selv, hvilken betalingsmetode du vil bruge ved kassen, inden du bekræfter købet. Kort- og bankbetaling foregår nemt og uden, at du behøver forlade hjemmesiden. 

3.2

Vi tilbyder gratis levering til Danmark!

PostNord standard: 0 DKK - Det forvalgte alternativ sendes som en almindeligt brev med PostNord (ikke sporbart). Er brevet for stort til postkassen vil du modtage en besked for at hente dit brev på nærmeste postkontor. Kun privatpersoner. 

Instabox: 19 DKK - Levering til valgte Instabox inden for 0-3 dage. Ved kassen vælger du, hvilken boks det skal leveres til, og får også en foreløbig leveringstid. Bemærk, at tiden kun er foreløbig og ikke er noget, vi kan garantere. Du modtager en SMS, når din ordre er sendt fra os, og via linket i SMS'en kan du spore din forsendelse. Når forsendelsen ankommer til den valgte Instabox, modtager du en SMS med en kode, som du bruger til at afhente din ordre. Kun privatpersoner.

Sporbart brev: 29 DKK- Sendt med Asendia som sporbart brev og leveret inden for 1-4 hverdage (sporbart). Afhængig af varens størrelse kan den leveres direkte til din postkasse eller til din nærmeste postagent. I sådanne tilfælde modtager du en SMS eller en meddelelse via brev med information.  Leveret til dig via PostNord. Kun privatpersoner.

PostNord agent: 59 DKK - Med PostNord-agenter kan du spore din ordre, og du vil modtage en SMS, en e-mail-underretning eller en brevmeddelelse, når din ordre er tilgængelig fra din nærmeste PostNord-agent. Din ordre leveres til agenten inden for 1-4 arbejdsdage.

Af sikkerhedsmæssige årsager forbeholder SkalHuset sig retten til at ændre på din valgte forsendelsesmetode for både varens og kundens sikkerhed. Bemærk, at vi aldrig vil skifte til et billigere alternativ, end det du har valgt som kunde.

3.3 

Det er meget vigtigt, at de angivne adresseoplysninger er korrekte. I tilfælde af forkerte adresseoplysninger (f.eks. Forkert postnummer) tilføjes rederierne et ekstra gebyr. Vi forbeholder os ret til at opkræve dig som kunde disse omkostninger.
Gebyr: 180 DKK

For uindfriede pakker sendt til agenter eller Instabox opkræver vi kunden et forsendelses- og ekspeditionsgebyr.
Gebyr: 110 DKK

I tilfælde af tilbagekaldt forsendelse fra Instabox, i tilfælde af for eksempel forkert adresse eller mistanke om svindel, opkræver SkalHuset dig som kunde.
Gebyr: 110DKK

4. Levering

4.1        

Leveringstiden kan variere, alt efter hvilket produkt du har købt. Leveringstiden for produktet står på respektive produktside. 

Normal leveringstid for produkter, der er på lager, er 1-8 hverdage. 

Nogle produkter har en leveringstid på 3-6 arbejdsdage. Hvis du har bestilt et produkt med en leveringstid på 3-6 hverdage, vil din ordre bliv sendt fra os inden 3 arbejdsdage. Årsagen til den noget længere leveringstid skyldes at disse produkter befinder sig på et andet lager. Så snart din ordre er blevet sendt fra vores lager, vil du få en mail fra os.

Hvis du har bestilt en bestillingsvare står der en forventet leveringsdato på produktsiden. Alle bestillingsvarer er markerede med et gult infosymbol på produktsiden, i kassen samt på ordrebekræftelsen.

PostNord standard har en leveringstid på normalt 3-8 hverdage. Dette er leveringstid ifølge information fra PostNord.

Instabox har en leveringstid på normalt 0-3 dage. Dette er leveringstid ifølge information fra Instabox.

PostNord agent har en leveringstid på normalt 1-4 hverdage. Dette er leveringstid ifølge information fra PostNord.

Asendia har en leveringstid på normalt 1-4 hverdage. Dette er leveringstid ifølge information fra Asendia.

Bemærk venligst, at forhold, der ligger udenfor SkalHusets kontrol, kan forekomme, hvilket kan påvirke leveringstiden. Bemærk, at disse leveringstider gælder fra at din ordre er blevet sendt.

4.2        

Hvis pakken skal hentes hos et postkontor skal du gøre dette indenfor tidsrummet, der er angivet i leveringsbekræftelsen. Normalt skal pakken afhentes personligt mod gyldig legimitation og forsendelses-ID- Du vil altid få en besked, der viser hvor og hvornår pakken kan hentes. Meddelelsen sendes via e-mail, SMS eller almindelig post.

4.3

Sidste chance for levering samme hverdag: 

PostNord standard: 16.00
PostNord agent: 16.00
Instabox: 16.15
Sporbart brev: 10.00

5. Fortrydelsesret og åbent køb

5.1        

I henhold til købeloven har du ret til at fortryde dit køb indenfor 14 dage fra du har modtaget varen.

5.2        

Varen skal returneres ubrugt og sammen med originalemballagen. Sørg for at din returvare er mærket med dit ordrenummer, og er godt indpakket, så den ikke får i stykker under transporten. Du som kunde er ansvarlig for at varen ikke beskadiges under fragten, samt at varen kommer frem til os i uforandret stand. 

Ved fortrydelse eller fejlbestilling er du som kunde ansvarlig for forsendelsesomkostningerne for returneringen. Du kan selv bestemme hvordan du sender produktet tilbage til os. Du kan returnerer varen som et almindeligt brev med frimærke eller som sporbar pakke. Hvis du har brug for hjælp med at returnere produktet anbefaler vi, at du kontakter dit nærmeste postkontor. 

Bemærk, at du som kunde ikke vil blive tilbagebetalt ved en eventuel returnering. 

Bemærk, at hvis du anvender samme emballage som produktet/produkterne kom i, skal du selv frankere emballagen. Er brevet ikke frankeret tager vi et gebyr på 70DKK for vores og postens omkostninger.

5.3        

Produkter som ikke omfattes af fortrydelsesretten: 

1) Varer der er bestilt efter ønskemål. For eksempel ikke lagerførte varer, der bestille hjem specifikt efter kundens ønskemål. 

2) Varer med brudt plombering. 

3) Varer der ikke kan fortrydes på grund af sundheds eller hygiejneårsager (for eksempel hovedtelefoner).

5.4        

Åbent køb gælder indenfor 90 dage fra du har modtaget leveringen. For at kunne anvende dig af åbent køb må produktet/produkterne ikke være anvendt samt indpakningen må ikke være åbnet eller beskadiget. Originalindpakning skal altid sendes med. Hvis produktet/produkterne er anvendt eller indpakning åbnet gælder åbent køb ikke, men derefter fortrydelsesretten. 

Du sender produktet/produkterne tilbage sammen med dit ordrenummer samt ved at du skriver ”Åbent køb” på følgesedlen alternativt på en seddel. Forsendelsen bør være godt indpakket, så den ikke går i stykker under transporten. Vi anbefaler, at du sender produktet/produkterne tilbage med sporing. 

Som kunde står du for returomkostningerne, hvis du fortryder købet. Bemærk venligst, at hvis du bruger samme brev som produktet/produkterne blev leveret i, skal du selv frankere brevet. Er brevet ikke frankeret tager vi et gebyr på 9€ for vores og PostNords omkostninger. 

Bemærk, at fortrydelsesret/åbent køb ikke gælder virksomheder.

6. Reklamation og garanti

6.1        

Da de fleste reklamationer kan gennemføres via e-mail, beder vi dig derfor om at ikke lave en returnering af reklamationen, før du har været i kontakt med vores kundeservice. Instruktioner for hvordan du laver en reklamation finder du i vores hjælpecenter.

6.2        

Alle varer sendes inspiceret og fri for mangler. Hvis der er en fejl i produktet / produktet, der er i strid med forventningerne, har kunden ret til at få produktet repareret eller udskiftet i henhold til forbrugerkøbsloven. Hvis produkt (er) er defekte, bedes du kontakte os inden for 3 dage efter modtagelse af din ordre, så udveksler vi straks produktet.

Vi overholder den 3-årige appelret i henhold til forbrugerkøbsloven. For at klage over et produkt skal fejlen eksistere fra starten. Du må ikke lave en fejl selv.

Skader forårsaget af forkert brug eller installation kan ikke gøres gældende. Dette gælder f.eks. forkert installeret skærmbeskyttere, fordi denne type produkt kræver præcision for at fungere optimalt.

6.3

Alle produkter leveres med mindst 6 måneders fabriksgaranti fra leveringsdato, hvis ikke andet angives i produktbeskrivelsen.

7. Retur og bytte

7.1  

Hvis du har sendt følgesedlen med i din returnering, behandles din returnering indenfor 10 dage fra vi har modtaget returneringen. Sendes returneringen tilbage uden følgeseddel, havner returneringen i den manuelle behandling og vil behandles inden for 15 hverdage.

7.2        

Har du ved en fejl bestilt et forkert produkt eller et produkt, som ikke passer til dig, og du ønsker at bytte til et andet produkt, kan du gøre dette ved at bestille det ønskede produkt, og derefter returnere produktet, som du ønsker at sende retur til os. 

Din nye bestilling leveres inden for 3-8 hverdage, og din returnering behandles inden for 10 hverdage fra vi har modtaget produktet. Når din returnering er blevet behandlet, får du en e-mail af os, og vi krediterer dig for det du har returneret. Tilbagebetaling sker via den betalingsmetode du valgte, da købet blev foretaget, til samme konto som du lavede betalingen fra.

Ikke returneret produkt 

Hvis du som kunde skal sende et produkt tilbage på grund af bytte, reklamation, forkert produkt, beskadiget produkt eller lignende efter overenskomst, hvor vi ønsker produktet tilbage, og du ikke gør dette, vil vi fakturere dig som kunde for udgiften til dette produkt samt et administrativt gebyr på ??.

8. Kontaktinformaiton 

SkalHuset.se
C/O Lowwi AB 
Gränsbovägen 4A 
15242 Södertälje 
Sverige

Mail: support@skalhuset.dk

Chat og telefon: +46 (0)10-1889909

Mandag - Fredag: 08.00-19.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket

Organisationsnummer: 556881-9238
Virksomhedsnavn og juridisk navn: Lowwi AB Godkendt til F-skat

9. Force Majeur 

Sælgeren er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af omstændigheder sælgeren ikke råder over, såsom almen arbejdskonflikt, krig, brand, lynnedslag, terrorangreb, ændret myndighedsbestemmelse, tekniske problemer, fejl i el-/tele-/dataforbindelser eller anden kommunikation samt fejl eller forsinkelser i tjeneste fra underleverandør på grund af omstændigheder, som her er angivet. Disse omstændigheder skal udgøre fratagelsesgrund som medføre fratagelse af skadeserstatning og andre følger. 

Eventuelle tvister skal løse enten via Forbrugerklagenævnet i Danmark eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). 

Forbrugerstyrelsen: https://www.forbrug.dk/ 
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
Carl Jacobsens Vej 35 
2500 Valby 

EU ODR: https://ec.europa.eu

Disse købsbetingelser blev senest opdateret: 2021-09-10

Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn